Satyr (Demon) jako parostki kozła sarny myłkusa
Łowiectwo i zbieractwo to jedna z najstarszych form działalności człowieka. Zapewniało wyżywienie , odzież, narzędzia , a z tego co zostało wytwarzano wszelkiego rodzaju ozdoby. Przez tysiąclecia powstało mnóstwo przedmiotów, obrazów etc. uwieczniających sceny polowań, postaci myśliwych i towarzyszących im psów , naganiaczy, zwierząt na które polowano, jak i sceny mitologiczne .
Obrazy, pięknie inkrustowane scenami polowań meble, przedmioty wyposażenia wnętrz, szkatuły, naczynia , precjoza, trofea. Lista przedmiotów uwieczniających polowania, wykorzystujących części odzwierzęce upolowanej zwierzyny jest niezwykle bogata. Wyrobami takimi mogą pochwalić się największe Muzea Świata, jak i te mniejsze, prywatne kolekcje czy Domy Sztuki.
Jedną z najczęstszych form uwiecznienia udanego polowania jest prezentacja trofeów myśliwskich. Odpowiedni spreparowane zdoiły wnętrza pałaców, dworów jak i domów. Ciekawym przykładem , niewątpliwie nie spotykanym obecnie są parostki kozła sarny myłkusa osadzone na podobiźnie Satyra/Demona wykonana prawdopodobnie między 1625 a 1630 rokiem . Ekspresyjna podobizna wykonana przez Christopha Angermair należy do serii dzieł zamówionych dla galerii Księcia Elektora Maxymiliana I w jego Monachijskiej Rezydencji.
Niezwykłe połączenie wizerunku starożytnego demona z parostkami myłkusa , to niezwykle poszukiwane w tamtym okresie zestawienia zaliczane do cudów natury.
Comments are closed